W 2006 roku, kiedy przebywałem w niewielkim mieście na zachodnim wybrzeżu Szkocji, koordynator miejscowego klubu młodzieżowego zaproponował mi trenowanie zespołu 10-latków. Tak zaczęła się moja przygoda ze szkoleniem młodych piłkarzy. Dzisiaj, kiedy prowadzę już własny klub sportowy i posiadam odpowiednie kwalifikacje, nadal staram się zgłębiać tajniki prawidłowego szkolenia młodych adeptów piłkarskich w wieku od 6 do 12 lat. Na tym blogu chciałbym nie tylko dzielić się swoimi przemyśleniami, ale także prezentować różne 'szkoły' trenerskie. Ten pierwszy etap w szkoleniu uważam za najważniejszy w rozwoju młodego piłkarza - dlatego też ten blog w całości będzie poświęcony tej tematyce! Zapraszam!


poniedziałek, 26 lipca 2010

Test...

Każde ćwiczenie, które organizujemy na treningu, można ocenić pod względem użyteczności dla naszych zawodników. Jak to zrobić? Przygotowując nową formę aktywności sprawdź:
  • Cz to ćwiczenie jest odpowiednie dla mojej grupy wiekowej?
  • Czy to ćwiczenie nie jest zbyt łatwe lub zbyt trudne?
  • Czy mogę tę formę aktywności przeprowadzić z całym zespołem, tak by wszyscy brali w niej udział?
  • Czy mogę dostosowywać to ćwiczenie do ilości obecnych zawodników, nawet jeśli jest ona nieparzysta?
  • Czy ta forma wyzwala w zawodnikach pozytywną chęć rywalizacji?
  • Czy to ćwiczenie ma zastosowanie w piłce nożnej?
  • Czy mogę robić je trudniejszym lub łatwiejszym w zależności od tego jak radzą sobie moi zawodnicy?
Pamiętaj! Nie każde ćwiczenie jest dobre dla twoich zawodników, ale to ty znasz ich najlepiej. Dobieraj ćwiczenia wg potrzeb i umiejętności dzieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz